Pikk paus kannab. Meid rohkem ei kandnud. Vahepeal tuli nii palju igasugust stuffi juurde, et pidime jutuotsa taas lahti tegema.
Kõigepealt siis pühade kampaaniad. Siin rääkisime sellest, kuidas suhtutakse hooletu odavusega väga tõsistesse asjadesse. Unustatakse bränd, väärtused, inimesed ja isegi Ürgema! Kõik unustatakse ära, kui pühad tulevad. See väljendub odavates, koledates reklaamides ja mõttetutes hinnamanipulatsioonides. Selline tunne, et vahet pole, kuidas protsendimärki näidata, siis rahvas hullub alati ja tuleb megamüük!
Boschi kampaania link on siin: https://www.youtube.com/watch?v=v2kV6pgJxuo. Seal on ka muid videoklippe leida. Miks Boschi kampaania sakim, seda pead ise kuulama episoodist. Päris kõike siin kah ära ei räägi!
EKA protesti ja nooruse rumalust täis graafika on selline:
Mis seal ikka - kuula ja imesta!
Aa! Äärepealt oleks unustanud: Häid pühi.
Ee - teeme teksti natukene ilusamaks: Häid pühi!
Tort ja lilled! Neid sõnu me episoodis mainisime. Igatahes. Kümnes episood on juubeliepisood ja selle puhul tegime ringvaate, kus tõime välja kõigi kümne episoodi sisu. Tuleristsed on tehtud ja nüüd saab meie helindite kogumik uhkusega kanda nime: podcast. Kui kellelgi jäi mõni episood vahele, siis nüüd tea teate, mida järele kuulata. Muideks - episoodis mainitakse ülevaadet ka järgmise kümne episoodi täitumisel. Siia tuleb juurde õiend, et sellel puhul võtame kokku mitte kõik episoodid, vaid ikka need järgmised kümme.
Kuidas toodet sotsiaalmeedia abiga välismaal turundada?
Oletame, et sul on tootmine ja soovid nüüd liikuda välismaale. Vahet pole, kas tegu on mõne ülikalli ehtebrändi või kõigile tuntud teenusega. Võid tellida ka klassikalist meediat, aga see on üsna kallis. Kindlasti pead ise kohapeale minema, et veenduda, kas nad ikka su toodet tahavad. Sotsiaalmeedia a digiturundus ongi praeguse hetke parim vahend, kuidas ise Eestist turundada. Räägime Goal Marketingi loovjuhi - Marko Sauega, mida täpsemalt teha ja mida silmas pidada.
Õiend: Marko Saue tegi sotsiaalmeedia alal siiski magistri, mitte -bakalaureuse töö.
Ei saa ka meie üle ega ümber. Tahaks küsida, et midahekki? Aga siin me oleme. Õigemini oleme nii siin kui seal - Kent oma ja mina oma kodus. Zoom on Kenti sõnade järgi parim asi peale viilutatud leiva ja nii ta on. Ei mingit Skype't ega Google Meet'i.
Räägime tekkinud olukorrast ja käsitleme teemasid turunduse seisukohast. Me teame muidugi väga hästi, et eriolukorra teemat on kõik kohad täis, aga ikkagi on tunda, et mitte kõik Eesti ettevõtted ei võta vedu. Sellepärast peamegi tegema oma tööd ja pakkuma välja lahendusi.
Kindlasti kuula lõpuni, sest Kentil on väga ajakohased ajaloominutid pakkuda. Uskumatu, kuidas ajalugu kordub.
Kuidas saada kick ass digiturundajaks?
Kas bännerreklaamiga on nüüd kõik? Kas Facebook ja Google on turundaja ainsad võimalused? Miks on podcast nutikas turunduslahendus? Nendele küsimustele saab vastuse podcasti episoodi kuulates. Loomulikult räägib Priit Kallas - meie saatekülaline - lõpuks ära ka saladuse, et kuidas siis saab kick ass digiturundajaks.
Kokkuvõtvalt saab ütelda, et märgusõnadega trikitamise aeg on läbi. Samuti on Facebooki orgaaniline reach täiega möödanik. SEO koha peal paneme käe südamele ja ütleme - kui su koduleht on paari pooletoobise lausega maandumisleht, siis pole mõtet ka märgusõnareklaami osta.
"Palun vabandust" - see oli maailma esimese pop-up bänneri teinud mehe avaldus ühes artiklis. Ta päriselt kah ei teadnud, et see asi niisuguseks kujuneb. Ajaloominutid on muideks uus rubriik meie podcastis - siin episoodis räägib Kent väga värvika loo esimestest bänneritest.
Episoodis kuuldud "We will" kampaania kokkuvõte on siin:
https://www.theatlantic.com/technology/archive/2017/04/the-first-ever-banner-ad-on-the-web/523728/
Tasuta SEO raamatu link, millest Priit Kallas rääkis, on siin:
Kodulehe optimeerimine: tasuta SEO raamat
Loomulikult jätkub digirevolutsiooni võidukäik ka 2020 aastal. Aga millised kanalid siis täpsemalt? Vastus on jällegi tehnoloogia arengus, sest AI trügib sisse nii uksest kui aknast. Kõik protsessid tahavad, et neid muudetakse võimalikult automaatseks, näiteks juturobotid võtavad enese peale klientide esmase suhtlusvajaduse ja üritavad lahendada ära lihtsamad probleemid. Millal küll tuleb see aeg, kus ei pea enam vajutama 2 ja trellid, et teada saada saadud arvega seotud probleeme? Sinnani on veel natuke maad minna, sest Eestikeelne kõnesüntees on küll olemas, aga turundusse veel ei sekku.
Käsitleme ka mõnesid "Mida hekki" teemasid, mis jäid kõrvu ja samuti tekkis meil idee, lisada podcasti veel üks rubriik - ajalugu. Mõtleme siinkohal ikka turundusega seotud ajalugu.
Kui näiteks teid midagi häiris, või soovite oma mõtteid avaldada episoodis kuuldud juttude kohta, siis postitage nad siia alla, kommentaariumisse. Küll me nad sealt üles leiame ja vastame ka.
Head kuulamist.
"See on aeg, mil kogu maailm läheb korraga hulluks", sellise väitega võttis jõuluaja kokku Kent. Räägime jõuluaegsest hulluksminemisest ja ka jõulureklaamidest üleüldse. See ongi jõuluaeg - meie siin Turujuttudes hulluks ei lähe ja võtame vabamalt.
Võtke teie ka
Kauneid pühi!
Kõik teavad, kui säravat ja glamuurset elu nad elavad. Samuti on ilmselge, et nad lausa suplevad rahas sest kõik ju tunnevad neid. Ettevõtted maksavad muinasjutulisi summasi lihtsalt selle eest, et keegi näitaks kusagil Instagrami kontol mõnda kreemi. Uskumatu!
Influencerlus on suuremalt osalt müüt kui reaalsus. Neist teatakse palju rohkem populaarteaduslikke fakte ja vähem seda, et kuidas nende storytellereritega kõige paremini koostööd teha.
Episoodi külaliseks on Merit Raju, kes teeb ajakirja: Hingele pai, Joogafestivali ja palju muud. Humoorikas fakt on see, et ta alles mõnda aega tagasi kartis Instagramis tegutseda ja üldse kõike digitaalset.
Koos arutame influencerite teemadel nii siit, kui sealt poolt sood. Kuulake ja andke meile tagasisidet - millised on teie kogemused influenceritega? Kas kasutate neid tihti oma ettevõtte turunduses või siis üldse ei kasuta ja miks?
Loading ...
Noortele turundamisega on alati üks jama: tundub, et nendega peab rääkima ainult noor ise. Muidugi on palju ka neid juhtumeid, kus vanurid arvavad, et nad on jube noortepärased ja rebivad kildu nii, et müriseb.
Tänapäeval on noored täitsa tavalised inimesed. Nagu mina ja sina (või nagu Kent). Nad võtavad hea meelega vastu igasuguseid sõnumeid ja vihastavad sealsamas, kus meiegi. Siiski on neil ka midagi, mille peale päris niisama ei tule, vaid pead selle episoodi lõpuni kuulama.
Kui sul on tõsielulisi lugusi selle kohta, kuidas noortele turundamine on lõppenud täieliku krahhiga, siis võiksid neid meiega jagada.
Kahe töötava piksliga Ülemiste suur välimeediapind on muidu siin. Mõtlesin, et kui me tellime selle nädalaks, siis Kenti piksel on see ülemine (punane) ja minu piksel on alumine (ilmselt roheline).
Tegelikult on pood nagu ladu. Ühe puhul on väljundiks veebi tellimise ja sirvimise keskkond, teisel puhul on tegemist ruumi või ruumidega, kus pood pesitseb. Paljudel päris poodidel on ka veebipoed ja mõnedel veebipoodidel on ka omamoodi poekeskkond. Mis vahe neil on ja kuidas mis on oluline ühel või teisel puhul - kuulake.
Muideks: kui teil on juba esimese episoodi puhul Turujuttude podcastile mingeid kommentaare või märkusi, siis ärge hoidke end tagasi, vaid kirjutage nad kõik siia alla - kommentaariumisse.
Kaubanduse teema puudutab tegelikult ju kõiki Eesti inimesi ja online kauplustes on samuti käinud pea enamik Eestimaal elavatest inimestest.